Nu mai am demult dilema asta. Adică de prin 2008, de când sunt implicat în activitatea de marketing a unui hotel. Mereu m-am întrebat dacă să cumpăr cadouri promoționale pentru reclamă sau folositoare clienților mei. Și întotdeauna când am ales cadouri foarte mișto dar fără vreo folosință pentru ei am observat că nu au avut chiar efectul dorit. Adică le-au plăcut, le-au ținut o perioadă, după care au sfârșit printr-un sertar sau dulap. Sau la gunoi. Cam ce fac și eu atunci când primesc așa ceva.
Așa că, de la o perioadă încoace am ales să fac cadouri promoționale în primul rând folositoare și apoi pentru reclamă. Și am mai învățat ceva. Cu cât reclama ta este mai discretă pe produs cu atât mai mult clienții apreciază și-l folosesc. Nu o să vă povestesc acum despre cele obișnuite ca agendă, pix, creion, USB și pungi. Astea sunt deja un must have al oricărui brand dar care nu impresionează foarte mult. Cei cărora le dai le folosesc dar dacă nu au nimic deosebit nici nu o să aibă un efect prea mare. Probabil dacă îi întrebi de unde au agenda sau ce reclamă e pe pixul lor fără să le vadă nu o să știe.
Întotdeauna mă dau pe mine exemplu. Încerc acum, când scriu, să-mi dau seama ce agendă am la birou în afară de cea personalizată cu brandul la care lucrez. Și nu-mi pot aduce aminte. Dar îmi aduc aminte o agendă cu coperți de piele și cu prindere magnetică primită de la un colaborator pe care am folosit-o acum vreo doi ani.
De-a lungul timpului am avut multe produse personalizate mișto. De la sticle de vin cu etichetă personalizată până la ciocolată personalizată (bine, astea două nu sunt chiar folositoare dar dacă conținutul e premium clienții au ținut minte). Și au mai cerut.
Acum să zicem că pregătesc campania pentru 2020. Doar să zicem pentru că bugetele sunt date peste cap de situația actuală de pe glob și de la noi. Așa că doar mă gândesc ce cadouri mișto aș putea alege pentru clienții mei.
Aș vrea să precizez că, pe lângă cadourile clasice despre care vorbeam mai sus, mi-a plăcut intotdeuna să adaug anumite cadouri promoționale pentru clienți în funcție de anumite criterii. Adică pentru zi de naștere, pentru clienți care stau un sejur foarte lung, pentru clienți care iau apartamente mai scumpe, etc.
M-aș duce la cei de la Today Advertising și le-aș zice că vreau să facem ceva mișto pentru clienții mei. Știu că pot găsi la ei toate gama de cadouri promoționale pentru reclamă sau folositoare. Așa că aș începe cu ceva folositor pentru vară. Niciodată nu ai suficiente prosoape. Așa că toată lumea se bucură să primescă un prosop. Bine, sunt unii care se servesc singuri și le scot din bagaje în recepție când le spunem că lipsesc din cameră dar nu despre ei vorbim. Aș face o serie limitată de prosoape de plajă care să nu semene cu cele pe care le folosim în mod normal pentru clienți. Aș alege unul foarte pufos și colorat, cu logo-ul hotelului cusut discret într-unul dintre colțuri ca să nu deranjeze dar să se vadă suficient de bine. Am cercetat puțin categoria textile de pe site-ul lor și am găsit câteva variante. Cred că o să mă opresc și la o sapcă premium. Mereu îți lipsește când vrei să te ferești de soarele arzător din vară. Mai ales pentru cei care se duc la plajă de la 11:00 la 15:00, așa cum recomandă toți medicii (not).
Pentru că suntem totuși în 2020 și toată lumea folosește tehnologia aș alege apoi niște cadouri din categoria tehnologie & accesorii. Poate un inel pentru telefon ca să-l poți ține când faci selfiuri. Sau chiar un selfie stick. Sau un încărcător portabil cu toate variantele de mufe pentru toate tipurile de telefon. Eu am unul și ne este foarte folositor când vreunul dintre noi rămâne fără baterie în parc sau pe plajă (după ce am frecat facebook-ul și youtube-ul). Pe toate le-aș personaliza discret cu logo și/sau cu un mesaj de vară (în funcție de cât de mult loc am și pentru un mesaj).
Orice aș alege vreau să fie puțin diferit față de promotionalele obișnuite. Suntem un hotel de plajă așa că și ele trebuie să fie în tema noastră. Și aleg întotdeauna ca ele să aibă și un mesaj (acolo unde se poate) ca să le aducă clienților aminte de sejurul lor de la mare. Așa că mă bazez pe experiența de peste 10 ani a celor de la Today Advertising să mă îndrume și să-mi sugereze câteva variante wow de pe site-ul lor pentru clienții mei.
În rest, să vină vara mai repede și să treacă urgia.
*Acest articol a fost scris pentru competiția Spring SuperBlog 2020. Este a doua ediție de SuperBlog unde particip după cea din toamna trecută. Găsiti aici toate articolele din concursurile mele SuperBlog.
Comenteaza