fbpx
City break la Instanbul

City break la Istanbul

Un city break la Istanbul o să fie mereu în topul listei mele atunci când vreau să fug în vacanță undeva aproape și ieftin. Îmi place mult acest oraș. Când mă gândesc că din Constanța pană acolo fac 7-8 ore (mai puțin decât până în vestul țării) îmi vine să mă sui mâine în mașină și să mă duc. Ca să nu mai zic de cursele de avion Constanța-Istanbul sau București-Istanbul care fac o oră. O să-ți povestesc și de ce îmi place așa mult.

City break la InstanbulTrebuie să-ți spun că ăsta este primul articol cu care încep seria propunerilor de vacanțe. După maratonul Superblog din ultimele două luni mi-am propus să-mi fac un program de postare săptămânal. Dacă vrei să vezi ce articole am scris în concursul Superblog le găsești aici. Dacă nu știi cine sunt te invit să citești câteva lucruri despre mine.

Acum despre city break la Istanbul. În primul rând Istanbulul poate fi vizitat oricând. Nu contează perioada anului pentru că este frumos în orice anotimp. Eu am fost de două ori toamna (în jur de 1 octombrie) și a fost foarte cald și frumos. Știu și persoane care au fost în vacanță în luna Decembrie și mi-au povestit că farmecul orașului este la fel doar că ai haine puțin mai groase.

Hai sa-ți spun câte ceva despre ultima mea vizită și ce iți recomand să faci dacă l-ai mai văzut sau chiar dacă ai ajuns prima dată.

Portul Galata Instanbul
Portul Galata cu celebrele terase.

Transportul

După cum iți spuneam eu am ales mașina ca mijloc de transport. Traseul e foarte simplu, aproape că nu-ți trebuie GPS. Eu am plecat din Constanța la ora 3:30 dimineață, am ieșit din țară pe la Vama Veche apoi am traversat Bulgaria pe malul mării și am intrat în Turcia pe la Malko Tarnovo. De acolo am mers prin Kirklareli și am intrat pe autostrada care leagă Edirne de Istanbul. Dacă nu te grăbești poți să alegi să mergi prin Edirne la întoarcere sau la plecare. Este un oraș frumos, bun pentru cumpărături după vacanță.

Pe drum am făcut și trei pauze că nu mă grăbeam tare. Una după Varna că deja se făcuse ziuă și voiam a doua cafea. M-am oprit pentru încă o pauză pe lângă Burgas și a treia pe autostradă înainte de Istanbul și de aglomerația care se face acolo. Pentru că nu vreau să te păcălesc, la intrare în Istanbul este balamuc mare și aglomerație. Cam cum este în Militari dimineața la 8 numai că aici șoferii sunt mult mai tupeisti. Trebuie să fii mereu atent și în stânga și în dreapta că poate apărea cineva oricând.

Pentru rapiditate iți recomand oricum avionul. De la Constanța sunt curse de 3 ori pe săptămână (duminică, miercuri și vineri) iar de la București zilnic. Dacă urmărești mai din timp poți găsi un tarif bun pentru că Turkish Airlines face mereu promoții.

Terasa hotel -vacanță la Instanbul
Vedere de la terasa hotelului din Istanbul

Cazarea în city break la Istanbul

De fiecare dată când am fost în Instanbul am ales să stau în cartierul Sultanahmet. Aici se află biserica Sfanta Sofia, Moscheea Albastră, Palatul Topkapi și majoritatea obiectivelor de vizitat. Dar nu o să-ți povestesc despre ele acum, scopul meu nu este să prezint obiectivele principale din Instanbul ci savoarea locului. Cazarea în zonă este de la nivel de pensiune/hostel unde dai 25-30 euro pe noapte până la hoteluri decente la 60-70 euro. Există și hoteluri mai luxury dar pe mine nu m-au interesat. Știi că eu merg în vacanță pe low cost, dar decent, în ceea ce privește cazarea.

Am ales însă să stau acolo pentru că, fiind la walking distance de toate atracțiile, îmi permiteam mereu să-mi împart ziua în doua. După prânz, mă întorceam în cameră pentru o oră ca să mă odihnesc. O să zici că fac ca cei mai în vârstă și nu rezist toată ziua însă iți garantez că așa poți să stai seara până mai târziu fără să te apuce oboseala după ce mergi o zi întreagă. Este o tactică foarte bună în vacanță. Și nu mă duceam să dorm ci stăteam pur și simplu la terasa de la ultimul etaj al hotelului (95% din hotelurile din zonă au terasă la ultimul nivel). Mă uitam pe pozele făcute dimineață, verificam pe internet ce mai aveam de făcut sau admiram Bosforul și forfota acestui oraș magnific.

Câteva obiective de atins

Aici vreau să fac o precizare. La acest capitol, în toate postările mele despre locurile de vacanță pe care ți le prezint o să găsesti câteva obiective sau locuri care mie mi-au plăcut dar nu sunt în topul obiectivelor de vizitat. Mie îmi place să merg întotdeauna și pe lângă obiective. Găsesc mereu lucruri și zone interesante, neștiute de turiști, dar aflate la doar câțiva pași de stradă principală.

Pentru city break la Istanbul am ales 4 lucruri:

Parcul Gulhane

Primul aș trece pe lista Parcul Gulhane. Nu este un obiectiv în sine. El este însă situat chiar lângă Palatul Topkapi, în drum spre Portul Galata. Pentru noi a fost întotdeauna locul unde am făcut o pauză pe o bancă, unde ne-am relaxat și am băut un ceai. Da, aici am găsit cel mai mișto view din Instanbul. De aici vezi Bosforul și celebrele lui poduri suspendate, portul Galata și poți admira ambele maluri (asiatic și european).

Terasa cu vedere Bosfor
Terasa cu view-ul cel mai misto din Istanbul.
Terasa vedere Bosfor - vacanță la Istanbul

Partea asiatică a Instanbulului

Știu că într-un city break la Istanbul este greu să alegi ce obiective să vezi. Trebuie însă neapărat să încerci și partea asiatică a Instanbulului. Chiar dacă nu are obiective turistice, este foarte interesantă. Noi am luat un vapor din Portul Galata care ne-a dus în 20-30 minute până în partea asiatică. Acolo am plecat să hoinărim pe străzile de lângă port și am găsit bazaruri foarte mișto unde nu este japca din bazarul plin de turiști de pe partea cealaltă. Am stat și am mâncat foarte bine la un restaurant unde erau mai mulți localnici decât turiști.

Istanbul city break
O pauză de durum e mereu binevenită.
Croaziera Bosfor - vacanță la Istanbul
Ceaiul de pe vapor este foarte bun. Am baut 6.
City break la Istanbul - partea asiatica
Așteptând tramvaiul în partea asiatică a Istanbulului.

Miniaturk

Acesta este un părculeț unde sunt construite în miniatură toate obiectivele din Instanbul și câteva alte obiective din Turcia. Fiecare obiectiv este foarte bine făcut până la cel mai mic detaliu. Noi ne-am alocat prima parte a unei zile și ne-a plăcut mult."<yoastmark

Miniaturk - vacanță la Instanbul
Sfânta Sofia și Moscheea Albastră – Miniaturk
City break la Istanbul - Miniaturk
Miniaturk Instanbul

Excursie cu vaporul până la Anadolu Kavagi

Dacă prinzi o zi frumoasă merită această croazieră. Durează cam o oră și jumătate până ajungi acolo. Practic mergi pe tot canalul Bosfor din Marmara până la Marea Neagră. Poți admira malurile Instabulului cu vilele somptuoase și cu castelele care îl mărginesc. Când ajungi trebuie să urci până sus la cetate de unde poți vedea cum Bosforul se intalnește cu Marea Neagră. Îți garantez că este o priveliște impresionantă. Nouă ne-a plăcut mult această excursie deși devine puțin plictisitoare la întoarcere și trebuie să găsești ceva de făcut pe vapor.Croaziera Bosfor - vacanță la IstanbulCroaziera BosforAnadolu Kavagi

Croaziera Bosfor
Anadolu Kavagi. Locul unde Bosforul se întâlnește cu Marea Neagră.

În afară de aceste propuneri de mai sus noi am stat aproape în fiecare seară în drum spre hotel pe bancutele dintre Moscheea Albastră și Sofia. Ne-am dus apoi la plimbare în Portul Galata să mâncăm celebrii pești pe plită într-o jumătate de chiflă.

Sfaturi utile

Aici iți fac un rezumat al celor de mai sus și iți dau câteva sfaturi care pe noi ne-au ajutat în vacanță la Instanbul.

• După două ture cu mașina până acolo sfatul meu ar fi să alegi avionul dacă nu ai ceva de cărat de acolo înapoi. Oricum și Turkish permit bagaje destul de mari. Eviți astfel stresul condusului prin Instanbul și odată ajunși acolo mașina nu-ți mai trebuie. A noastră a stat în fața hotelului unde, apropo, am găsit loc foarte greu cu trecut la milimetru pe lângă alte mașini parcate.
  • Cazarea ia-o cât mai aproape de Sultanahmet. Ei stau foarte bine la transport însă având toate obiectivele foarte aproape ești mai relaxat cu programul.
  • Mergeți să beți un ceai în Parcul Gulhane. Terasa cu view-ul mișto se află în partea de jos a parcului, foarte aproape de intrare.
City break la Istanbul - Moscheea Albastră
Moscheea Albastră și parcul din fața ei

La final te rog să-mi spui ce părere ai despre această postare cu city break la Istanbul și ce ai vrea să vezi în postările mele legate de destinațiile de vacanță pe care ți le propun. O să încerc să adaptez textele la ce considerați voi că este mai important să citiți.

Lunea viitoare îți scriu despre altă destinație. Am rezervat fiecare zi de luni pentru o propunere de oraș de vizitat. Următorul va fi un oraș din Europa care merită vizitat fix în această perioadă. Până atunci o să mai postez despre alte lucruri interesante. Voi ajutați-mă cu like-uri, share-uri și comment-uri.

Pentru alte postări și lucruri interesante mă găsiți și aici:

Instagram

Linked-in

Youtube

Să aveți vacanțe frumoase!

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.