fbpx

O vizită la Florența

Vedere din Dom

Am ales pentru lunea aceasta o destinație care mi-a rămas în suflet. O vizită la Florența a fost ultima mea ieșire în vacanță în afara țării și a fost acum vreo 4 ani. Da, de atunci mă chinui să plec într-o vacanță dar nu-mi mai iese. Între timp au fost două deschideri de hoteluri, începutul grădiniței pentru Sorin cu mult prea multe răceli și alte evenimente care deocamdată nu m-au lăsat să plec în vacanță decât pe aici pe la noi. Eu zic că a fost doar o pauză ca să prind forțe și de la anul stau numai plecat :))

Poate dacă câștig Superblog și îmi crește ratingul. Aici trebuie să mă ajutați și voi și să mă citiți. Apropo, aici găsiți toate articolele mele, inclusiv cel de final care este un fel de concluzie.

Să revenim acum la Florența și motivele pentru care mi-a plăcut atât de mult.

În afară de punctele pe care le-am prezentat în fiecare articol referitor la orașele vizitate (transport, cazare, obiective și sfaturi) m-am gândit să mai adaug unul referitor la planificare. Pentru că aici stau foarte bine o să vă spun și cu cât timp înainte mi-am planificat excursiile și ce am făcut.

Planificarea excursiei la Florența

Eu am fost la Florența la finalul lunii mai. Planificarea a început la finalul lunii ianuarie cu căutarea biletelor de avion. Eu încep mereu cu asta pentru că orice aș căuta la cazare depinde întotdeauna de data sosirii și plecării pe care o ai după ce ți-ai cumpărat biletele de avion. Dacă îți stabilești de la început niște date o să vezi că pot suferi mici modificări datorită prețului biletelor de avion care te poate face să muți câteva zile mai încolo sau mai devreme vacanța. De aceea eu zic să vă stabiliți întâi perioada mai relativ așa (gen sfârșitul lunii sau după 15 ale lunii x încolo). Având flexibilitatea asta puteți găsi bilete de avion mai avantajoase. Așa am făcut și noi, am zis ca vrem la finalul lunii mai, după data de 20. După ce am luat biletele de avion (vă zic mai jos la ce companie) ne-am căutat cazare și undeva pe la jumătatea lunii februarie eram gata cu totul (cazare și transport). Ne mai rămâneau trei luni pentru a stabili ce facem când mergem acolo.

Transportul

Am ales să zburăm cu Blue Air-ul. Am plătit 70 euro/persoană dus întors + un bagaj mare de cală. Ne-am organizat hainele și lucrurile în așa fel încât să nu ne trebuiască mai multe bagaje de cală. De la aeroportul din Florența am luat trenul până în gara centrală de unde am mers pe jos până la cazare. Ca de obicei, am calculat pe google maps cât ne ia să mergem pe jos și am hotărât că este cea mai simplă variantă.

Cazarea

Pentru cazare am ales un apartament de pe Homelidays pe care am plătit în jur de 70 euro/noapte. Noi am fost 3 persoane deci puțin sub 25 euro/persoană/zi. Trebuie să vă povestesc însă neapărat despre acest apartament. Este la 8 minute de mers pe jos de catedrala din Florența și la maxim 10-15 minute de orice este de vizitat în centru istoric. Noi am fost super încântați de el pentru că era la ultimul etaj și avea un aer vintage. Acesta este apartamentul și arată fix că-n pozele de pe site.

Vedere din camera

Apartament Florenta

Obiective Florența

Este clar că nu o să vă spun să mergeți să vedeți domul și Ponte Vecchio. Sunt în must see-ul oricărui om care face o vizită la Florența. O să vă spun că ne-a plăcut să admirăm orașul din Piața Michelangelo după ce am urcat pe jos din centru. Nu am folosit niciun mijloc de transport și am mers la pas prin toată zona istorică. Ne-a plăcut și Capela Medici din cadrul bisericii San Lorenzo. La momentul vizitei urmăream filmul Da Vinci`s Demons (pe care vi-l recomand apropo) și eram cât de cât familiarizați cu toate palatele și bisericile din Florența așa ca am fost foarte entuziasmați să descoperim fiecare loc în parte.

Florenta

Domul din Florenta
Coada de la Domul din Florenta
Spre varful Domului

Vizita la Florenta

San Lorenzo

Mâncarea la Florența

Dacă am zis Italia, am zis tot. Mâncarea foarte bună peste tot pe unde am fost. Am încercat ca de obicei să căutăm restaurante mici unde vin localnicii însă nu ne-am depărtat așa de mult de centru. Mai țin minte doar o pizza foarte bună undeva la o pizzerie pe lângă gară și un steak excelent undeva într-o piațetă mică de lângă Capela Medici (Piazza di Madonna degli Aldobrandini) la un mic restaurant cu terasă (Trattoria lo Stracotto). Și înghețata bineînțeles pe care am savurat-o în fiecare zi. Oricum nu ne-am dat în laturi nici de la o shaorma turcească la 11 seara când toate restaurantele erau închise și doar saormeria vindea de rupea.

Mai am însă multe de vizitat în Florența. Noi am avut un program de 4 zile din care o zi am fost la Veneția și una la Cinque Terre. Despre Cinque Terre o să vă povestesc neapărat pentru că este locul de care m-am îndrăgostit din Italia. O vizită la Florența de doar două zile este insuficientă.

Piata Michelangelo
Vedere din Piata Michelangelo

Concluzii și sfaturi

Ca să fac un rezumat al costurilor, pe noi ne-a costat de persoană:

• 100 euro transportul (avion + tren Florența de la aeroport la gară);
  • 100 euro cazarea pentru 4 zile (în apartament de 4 locuri);
  • ~50 euro/zi mâncarea (dimineață cumpărat de la market și prânz și cină în oraș);
  • taxe de intrare la obiective dar aici alege fiecare în funcție de ce vrea să vadă.

Luna mai este o lună bună de vizitat. A fost cald și plăcut dar fără zăpușeala aia din vară. Ca de obicei, vă sfătuiesc să vă duceți dimineața cu jumătate de oră înainte de deschidere la orice obiectiv ca să nu stați foarte mult la coadă. Noi ne-am dus cu 30 minute înainte de deschidere la Dom pentru a urca în vârf și deja era coadă foarte mare.

Ponte Vecchio la apus

O vizită la Florența

Palazzo PittiAm făcut și un film despre Florența pe youtube pe care-l găsești la linkul urmator: https://www.youtube.com/watch?v=hxM3xcth6pM

Abonează-te și la canalul meu de youtube pentru că la următoarele vizite o să fac vloguri interesante din fiecare locație.

Până atunci nu uita că mă găsești pe Facebook și Instagram.

Ne vedem săptămâna viitoare cu altă destinație. Ciao!

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.