fbpx
Honda Civic Type R

Pilot de raliu cu Honda Civic Type-R

Honda Civic Type R front

Se îndeplinește un vis

Este duminică dimineață, ora 09:00. Sunt trezit ca de obicei de la 7:00 de piciul meu care nu are setată oră de weekend și ne dă deșteptarea pentru joacă. Sunt la prima gură de cafea când bipăie telefonul. Oare s-a întâmplat ceva la muncă? Este sfârșit de august și e hotelul plin așa că este posibil să se fi întâmplat ceva. Îmi verific telefonul enervând-o bineînțeles, din nou, pe soția mea.

De data asta însă, surpriză!!

Mesaj de la un prieten:

„Hei. Am o invitație pentru tine. Ce-ai zice să faci un test cu o mașină Honda Civic Type-R?”

„Honda cum.. Și, de ce eu?”

„Băi, sincer, m-am gândit la tine pentru că ăștia caută un șofer liniștit care conduce normal spre safe ca să vadă dacă noul lor model de mașină poate trezi șoferul de curse din tine. Și, ca să fie totul ca la carte, ghici unde faci testul.”

„În Mamaia într-o zi de duminică după amiază, zic eu, gândindu-mă că pot să testez boxele cât aștept să ies din stațiune.”

„Hai mă, lasă gluma, că mergi la Nurburgring pe circuitul de Formula 1.”

„Da mă, sigur că da, și mă lasă pe mine să mă dau pe acolo.”

„Nu numai că te lasă dar ai și un copilot care te va ajuta. Vezi că asta se întâmplă poimâine dimineață așa că pregătește-ți bagajul că la prima oră zburăm în Germania.”

Îi povestesc soției care de obicei este foarte sceptică dar o conving pentru că îl cunoaște foarte bine pe prietenul meu. Intru repede pe net să văd puțin despre ce este vorba la această mașină. Văd toate modelele Honda și deja simt că o să fie super tare această experiență. Marți dimineață la 5 zburăm și la ora 9 suntem la Nurburgring.

În cursă cu Honda Civic Type R

Ajungem la standuri, facem toate formalitățile și ajungem la boxe unde mă așteaptă această frumusețe:

Honda Civic Type R

După ce o admir și mă plimb în jurul ei apare și copilotul meu, nimeni altul decât Dani Otil. De ce Dani? Pentru că a mers cu ea în ultimul timp și știe câteva dintre secrete care mă vor ajuta să stabilesc un nou record de viteză. Da, pe mine, care merg cu pilot automat pe autostradă setat la 130 kmh.

Hai să vedem ce se întâmplă. De când m-am suit în mașină deja parcă sunt setat pe alte coordonate. Totul miroase a viteză și adrenalină. Interiorul este inspirat din motorsport cu scaune inspirate de curse. După ce mi-a făcut turul mașinii la exterior explicându-mi cum se crează un vortex în spate și cum mă ajută toate aripioarele și eleroanele alea să prind viteză cât mai tare, de când ne-am suit în mașină primesc tot felul de explicații despre motor și puterea acestuia. Dani îmi spune că avem un motor de doi litri, patru cilindri VTEC TURBO, care dezvoltă o putere maximă de 320 CP și un cuplu de 400 Nm. Cica Type R poate accelera de la 0-100 km/h în 5.8 secunde și poate ajunge la o viteză maximă de 272 km/h. Îi zic că nu cred că o să ajung până acolo dar se face că nu mă aude.

Pornim în primele ture de încălzire. Mă încearcă cele mai ciudate senzații. Sunt pe un circuit de formula 1, conduc o mașină super mișto și primesc informații despre ce trebuie să fac. După prima tură îmi aduc aminte ce a spus Soichiro Honda despre mașinile lui: “If Honda does not race, there is no Honda”. Și îi dau dreptate. Mașina merge super mișto iar Dani îmi explică cum trebuie să abordez curbele și liniile drepte.

Am adrenalina la maxim și calc accelerația cât mai tare iar Dani mă avertizează că ne apropiem de turul oficial când trebuie să încerc să depășesc recordul pentru această categorie de mașină. Iau ultima curbă cam tare și trec puțin peste sistemul de ghidaj dar suspensia fată tip MacPherson este setată pentru reducerea cuplului de torsiune și optimizarea manevrabilitătii, în timp ce noul sistem de suspensie independentă spate multi-link sporește stabilitatea la frânare și reduce ruliul caroseriei. Mă simt în siguranță și pornesc în ultimul tur în forță.

Honda Civic Type R interior

Îmi aduc aminte că atunci când m-am uitat la oferte Honda pe site-ul Honda România am văzut că Civic are 3 tipuri de moduri de conducere: Comfort, Sport și +R, orientat spre pilotaj. Da, deși este o mașină de oraș, când treci în Modul +R se declansează potențialul orientat către pilotaj al Type R. Se modifică ecranul de afișare al panoului de instrumente, setările controlului tracțiunii, răspunsul accelerației, se intăreste direcția și amortizoarele adaptive, ca să ofere o experientă de conducere mult mai directă.

The final lap

Îmi închipui că voi câștiga campionatul mondial după acest tur și dau tot ce pot. În linie dreaptă calc accelerația la maxim. Suntem amândoi înfipți în scaun și nu mai spunem nimic.

Honda Logo

Termin turul final cu steagul de finish fluturând pe deasupra mașinii și cu zâmbet larg și tâmp pe față. Aflăm la final că Civic Type-R a fost, la categoria ei cu 7 secunde mai bună decât celelalte competitoare din categorie. Primesc o cupă și o diplomă. 

A fost sen-za-țio-nal!!!

Am în urechi numai vrrrummm, vrrrrummm. Închid ochii și mă văd din nou pe circuit. Vrrrummm, vrrrrummm…. Când îi deschid o mașină de curse trece pe lângă capul meu. Este duminică dimineață, este ora 7 și piciul meu se joacă deja cu mașina pe deasupra capului meu. Vrrrruumm, vrrrummm hai tati să ne jucăm de-a cursa de mașini.

Îmi dau seama că totul a fost un vis și aș vrea să mai dorm câteva ture de circuit. După ce îmi beau cafeaua intru și caut Honda Civic de vânzare. Da, deocamdată doar pot să visez la ea.

Honda Civic Type-R este însă o experiență pe care o să o încerc măcar într-un drive test.

*Acest articol a fost scris pentru competiția #SuperBlog2019, unde sunt înscris pentru prima dată în această toamnă. A fost însă o reală plăcere să scriu despre această super mașină. Puteți citi primul meu articol din competiție aici.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

2 comments

%d blogeri au apreciat: