Întâi e visul
Da, am mai multe vise. Pe lângă cel cu construcția unei pensiuni de care v-am tot zis în postările mele mai am încă un vis. Care pare mai accesibil deocamdată dar încă nu fac pasul către el.
Am tot văzut în ultimul timp pe la toate festivalurile de tot felul sau concerte acele food track-uri. Pe lângă faptul că am mâncat mereu de la ele și am fost mulțumit cam în proporție de 95% am fost și sunt fascinat de acest business. La restaurantele normale procentul de mulțumire este mult mai jos. M-am întrebat de ce. Și m-a lovit foarte simplu răspunsul. Acele food track-uri sunt, în proporție foarte mare, afaceri de familie sau prieteni. O parte din ei trăiesc din asta și este interesul lor ca toți clienții să fie mulțumiți. De obicei concurența lor este foarte mare la aceste festivaluri de aceea trebuie să ofere servicii și mâncare foarte bune și foarte repede.
Organizarea visului
De ceva timp mă gândesc foarte serios la treaba asta. Numai că am niște mici impedimente. Din ce am văzut, jobul sau businessul ăsta îți ocupă mare parte din timp.
Paranteză: da, știu în ce perioadă ne aflăm dar va trece până la urmă într-un an, doi, trei, cinci. Și vom reveni ușor ușor la cum eram înainte. Cel puțin eu asta sper.
Să reluăm. Îmi organizam businessul. M-am tot gândit și am studiat ce ar lipsi/completa zona asta de food truck-uri. Pentru că nu pot să fiu încă unul care face burgeri. Doar dacă aceștia ar fi geniali. Am găsit niște produse iubite de toată lumea însă pe care foarte puțini încearcă să le vândă. De ce? O să mă gândesc și la asta că e foarte important. Face parte din business plan. Doar am mai făcut atâtea, încă unul pentru mine nu ar fi greu.
Business planul
Da, mi-am luat în calcul costurile inițiale. Am căutat truck-ul și am găsit și băieții care să mi-l modifice cum vreau eu. Mi-am făcut și planul de marketing și planul de vânzări și necesarul de finanțare. Și mi-am luat în calcul și că voi sacrifica mult timp pentru astă. Ceea ce mă bucură însă cel mai mult este că am găsit un prieten de nădejde care să mă ajute să operez cât mai bine afacerea. Nu, nu este vreunul dintre prietenii mei actuali (știu vreo doi care s-ar băga să facem ceva). Acest prieten este baza și cheia succesului afacerii mele. Fără el, nu aș putea controla foarte bine derularea businessului. Da, despre un soft de retail este vorba. De ce îl consider prieten? Pentru că mă ajută să-mi conduc afacerea necondiționat, nu mă trădează și îmi arată întotdeauna adevărul (oricât de dur ar fi). Așa fac prietenii adevărați.
SmartCash RMS
Da, așa se numește softul și am fost foarte bucuros să descopăr că este 100% produs românesc. De ce sunt convins să-l folosesc? Păi în primul rând este folosit de mii de magazine din țară și este cea mai răspandită soluție software pentru retail din România. Dacă atât de mulți îl folosesc înseamnă că fac ei ceva bine. Păi să vă zic eu ce fac: sunt tot timpul cu urechile și ochii la clienții lor și sunt atenți la nevoile lor. Astfel, și-au adaptat produsele în funcție de toate zonele comerciale. Sunt folosiți inclusiv în supermarketuri mari de la noi din țară.
Bineînțeles că am făcut un research amănunțit. Și nu mă refer numai la siteurile lor împărțite foarte bine pe zona de retail. Am întrebat câțiva prieteni care au afaceri și lucrează deja cu SmartCash RMS. Unul dintre ei care și-a deschis mai multe magazine în mall-uri din țară și mi-a spus că știe în timp real câți bani încasați are sau unde a rămas fără stoc la numite produse. Și asta îl ajută să coordoneze mai bine aprovizionarea de la depozitul lui principal. Plus că trimite în timp real modificările de prețuri și promoțiile la toate magazine. Poate astfel să-și facă și o rețea de clienți fideli. Și totul cu multiplele aplicații incluse în SmartCash RMS.
Hai să văd cum mă ajută pe mine. Păi de la creat rețeta produselor pe care le vând, ținerea exactă a stocului, terminalele de marcat și cele de încasat mă vor ajuta în rapiditatea oferirii produselor către clienți. Chiar dacă este într-un food truck circuitul produselor se respectă. Comanda o face cel care discută cu clienții în truck, lângă track sau pe nisipul mării la 100 metri de truck pentru că are o tabletă de unde poate da comanda către bucătărie imediat. Apoi ea apare pe un ecran uriaș și știu mereu câte produse mai am de făcut și cât a durat de când s-a făcut prima comandă. Seara îmi fac stocul, îmi fac toate închiderile fiscale și suntem gata pentru o nouă zi.
Așa că am decis că acest software horeca este perfect pentru mine. Mai ales după ce am văzut exemplele de pe pagina de youtube a lui Magister Software (da, așa se numește compania care a dezvoltat acest soft).
Când încep?
Păi se pare că singurele lucruri de care mai am nevoie sunt timpul (mai greu de găsit) și finanțarea (cu un proiecțel bun poate luăm și niște fonduri pentru asta). De gestiunea afacerii se ocupă SmartCash RMS.
*Acest articol a fost scris pentru competiția SuperBlog 2020. Este o noua ediție de SuperBlog unde particip după cele din toamna si primavara trecută. Găsiti aici toate articolele din concursurile mele SuperBlog.
[…] Prietenul de nădejde […]