fbpx
Rezervare directă la hotel

Rezervarea directă la hotel

Rezervare directă la hotelAstăzi continui seria articolelor legate de cum îți pregătești vacanța și vorbim despre rezervarea directă la hotel. Până acum ți-am povestit despre vacanțele Long Stay și Short Stay și avantajele fiecăreia dintre ele. Dacă ai ajuns prima dată pe blogul meu direct la acest articol găsești cine sunt și de ce îți scriu despre lucrurile astea în pagina despre mine.

Rezervarea directă la hotel

Îți spun din experiența proprie că rezervarea directă la hotel ar trebui să fie cea mai ieftină variantă de a rezerva camera. Cei aproape 20 de ani de hotelărie din spatele meu mă fac să spun asta.  Orice hotel are costuri cu orice canal de vânzare traduse în comisioane care pot varia între 10 și 25% din prețul afișat pe un site sau la o agenție de turism. Așa că de ce să nu încerci să faci direct rezervare la hotel ca să poți primi eventual un tarif mai bun.

Știu că booking.com este foarte simplu și ei încearcă să facă din ce în ce mai simplă rezervarea unei camere pentru a câștiga comisionul care este destul de mare. Când rezervi o noapte sau două este ok să faci rezervare și pe booking, este posibil ca datorită vreunei promoții să ai un tarif foarte bun. Asta nu înseamnă totuși că hotelul nu îți poate oferi același tarif și fix același condiții. Și atunci de ce ai rezerva direct la hotel? Pentru că poți obține mult mai multe informații decât găsești pe booking.com care structurează doar informațiile generale. Chiar dacă nu obții un tarif mai bun de la hotel poți obține cu siguranță niște beneficii: early check-in, late check-out, un alt serviciu complimentary. Hotelul îți poate oferi asta pentru a te convinge să faci rezervarea direct la ei.

O să zici acum că booking.com este sigur și rezervarea este garantată. Am văzut și cazuri când nu a fost așa și chiar am citit la Chinezul pe blog un articol despre anumite hoteluri/pensiuni care nu onorează rezervările. Acum și hotelurile îți pot oferi ca instrument de plată un link de plată securizat. Uite, de exemplu, noi la Nyota trimitem pentru garantare un link de plată securizat la euplatesc.ro și clientul are siguranța nedivulgarii datelor cărții de credit. Plus că la hotel există și varianta de plată cu ordin de plată sau vouchere de vacanță (acum dacă sunt pe card este și mai simplu).

Online travel agencies
Sursa: Frederic Gonzalo pe Pinterest

Tarife rezervare comparate cu site-urile online

Vă spuneam mai sus că hotelul vă poate oferi un tarif cel puțin la fel de bun ca cel pe care îl găsiți online. Sau cel puțin așa ar trebui să facă dacă se gândesc la eficientizarea costurilor cu rezervarea. Sunt mulți care vă trimit să faceți rezervare acolo unde ați văzut tariful pentru că le este lene să preia o cerere și să parcurgă toți pașii pentru a  o transforma în rezervare. De obicei se întâmplă asta când sunați și răspunde recepția. Dacă vreți să fiți sigur ca primiți o ofertă scrieți-le un email. Sau dacă nu le scrieți email lăsați toate datele și o adresă de email și vă vor trimite o ofertă. Dacă nu o fac în 24 de ore mai sunați încă o data. Este posibil ca hârtiuța pe care și-au notat recepționerii noaptea datele să se rătăcească și să nu mai ajungă la departamentul de rezervări. Eu primesc foarte multe emailuri de la clienți care ne arată print screen de pe booking.com și ne spun că vor un tarif mai bun. Mi se pare foarte fair așa și clientul poate vedea diferența clar din punctul de vedere al ofertei.

Vrem mere la preț de căpșuni

Aici se cuvine să fac niște precizări: sunt clienți care ne arată ceva și vor altceva. Adică ei vor cameră cu vedere la mare dar ne trimit print screen cu tariful celei mai ieftine camere fără vedere. Cu siguranță atunci vorbim despre mere și pere și tarifele sunt diferite deși unii insistă și amenință cu rezervarea prin booking. Când aleg totuși acel tarif mai ieftin și ajung la hotel și văd unde este camera plătesc o diferență la recepție pentru tipul de cameră cu vedere, dacă avem, fără să se gândească că ar fi obținut un preț mai bun de la început dacă nu se țineau legați de cel mai mic preț oferit online. Ați înțeles ceva?

Mai este și varianta în care clienții văd un tarif foarte bun online dar care are anumite restricții de plată, anulare și rezervare și când ne scriu vor același tarif pentru alte condiții de plată și anulare. Bineînțeles că nu se poate oferi un tarif cel puțin la fel de bun decât în aceleași condiții pentru care s-a făcut acea ofertă. Mulți nu înțeleg nici asta din păcate și avem parte de o conversație de multe, spre aproape 20, de emailuri câteodată cu câte cineva care nu înțelege de ce nu-i dau un discount de 25% dar să poată anula cu 2 zile înainte în full sezon. Come on!

Hotel website
Sursa: hotelnyota.ro

Tarife rezervare pe website-ul hotelului

Da, hotelierii vă îndeamnă să faceți rezervare pe website-ul propriu. Odată pentru că ei plătesc un comision mai mic pentru motorul de rezervare de pe website. Câteodată au tarifele puțin mai mici 😉 decât cele afișate pe alte site-uri sau poți folosi coduri speciale pentru discount. Plus că dacă intri în baza de date dându-ți acordul să primești newslettere s-ar putea să ai surpriza să primești oferte care nu se găsesc online nicăieri. Sau sunt limitate ca număr de camere și au întotdeauna întâietate cei care sunt înscriși la newsletter.

Ca și aici pe blogul meu. Hai, înscrieți-vă la newsletter aici în dreapta și sunteți anunțați când scriu un nou articol. Poate în curând o să scriu articole cu anumite oferte și atunci va fi bine să le vedeți primii. Mersi pentru înscriere. Am închis paranteza.

Concluzii:

  • hotelurile ar trebui să vă ofere cel mai bun tarif dacă le contactați direct indiferent unde vedeți un preț online;
  • rezervarea pe site-ului hotelului este o opțiune mai bună decât pe alte canale online. Aici mai am o precizare: dacă vedeți că pe site-ul hotelului este un tarif mai mare decât pe alte site-uri spuneți-le. S-ar putea să fie o greșeală sau să nu aibă activată vreo ofertă și cu siguranță vă pot oferi cel mai bun tarif găsit;
  • chiar dacă vă oferă același tarif puteți cere o facilitate suplimentară: să veniți mai devreme sau să plecați mai târziu sau chiar un upgrade dacă gradul de ocupare le permite;
  • înscrieți-vă la newsletterele hotelurilor preferate și veți primi toate ofertele speciale și reducerile.

Sper ca v-a plăcut articolul. Pe mine mă găsiți online aici: FacebookInstagramLinked-in, Twitter.

Înscrieți-vă și la newsletterul meu să primiți articolele pe email. Vă stau la dispoziție pentru orice întrebare legată de turism, hoteluri și industria hotelieră.

Comenteaza

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: