fbpx
Cristian China-Birta

Tu ai citi o carte despre influenceri?

Da, încă un articol despre influenceri

Acum 3 luni scriam un articol pentru concursul Superblog despre personal branding, influencer și marketing digital. Articol cu care am și câștigat proba aceea de concurs. Cred că a fost cel mai cu suflet scris articol din istoria mea nu foarte mare legată de blog. Îl puteți citi aici, dar după ce citiți ce vă scriu acum.

Aminteam în articolul meu de atunci de influenceri și de câțiva care mi-au marcat și mie evoluția online. Da, îi urmăresc în social media, citesc articolele de pe blog și pe câțiva îi consider exemplele pe care vreau să le urmez dacă o să mai continui cu aventura mea online.

Influencer marketing

Dar ce fac când unul dintre ei se hotărăște să scrie o carte despre influenceri și campanii cu influenceri? Păi o precomand în următoarele minute după ce face anunțul de publicare a cărții. De ce? Pentru că știu, cunoscându-l, că a scris în ea toate lucrurile pe care vrei să le știi când vorbești despre influenceri și campanii cu influenceri.

Acum iar o să mă dau mare. Sunt privilegiat. Îl cunosc personal pe Cristian China-Birta. Da, el este influencerul care a scris o carte despre influenceri. Și a numit-o „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăstia?” De ce a scris-o? Pentru că cei 15  ani de digital marketing, sutele (sau miile) de campanii cu influenceri sau chiar prezența lui ca influencer în online îl așează în topul celor care te pot face să înțelegi ce și cât poți să câștigi dintr-o campanie cu influcenceri dar și cât poți să pierzi dacă nu alegi ce trebuie.

Ar trebui să mă opresc aici. Nu cred că trebuie să vă povestesc cine este Cristian China-Birta. Găsiți pe site-ul lui, asta dacă sunteți aterizat acum în social media. Vă spun doar cum cred eu că a scris această carte. A scris din punctul de vedere al agenției care lucrează cu influenceri și trebuie să înțeleagă ce vrea clientul de la acel influencer și cum să obțină de la el. A scris din punctul de vedere al influencerului care trebuie să primească informații corecte despre așteptările clientului și să stabilească clar și măsurabil rezultatele campaniei. Dar a scris-o și pentru clienți, adică companii care își fac reclamă în online. Chiar, mai este cineva care nu-și face reclamă în online? Ei ar trebui să știe la ce să se aștepte când vor să facă o campanie cu influenceri, de la primul email până la feedback-ul final.

Nu, nu am citit-o. Încă nu a venit. Probabil că o voi citi în prima seară când va ajunge la mine. Dar știu ce voi găsi în ea și mai știu că mă va ajuta în viitor să stabilesc foarte clar dacă și cum vreau să fac o campanie cu influenceri. Și voi o puteți precomanda aici: „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”

Pentru cine este această carte

Ziceam mai sus că sunt privilegiat că-l știu pe Chinezu. Da, am avut ocazia să lucrez cu el ca influencer într-o campanie, am lucrat cu agenția lui pe partea de marketing digital și am băut și câteva pahare de vin/bere pe la mare cu câteva ocazii. Ca să nu mai zic de cursul de marketing digital pe care-l ține la Kooperativa lunar (acum s-au mutat temporar în online) pe care l-am urmat cu interes maxim. Și am citit foarte multe dintre cele peste 10000 de articole scrise de-a lungul timpului. Așa că știu cum scrie și îmi place tare.

Tu ți-ai pus vreodată întrebările de mai jos?

Așa că:

1. Dacă lucrați la o agenție de publicitate și vreți să câștigați clienți prin campanii cu influenceri cumpărați cartea pentru că vă va explica cum să abordați și influencerii și clienții pentru a avea o campanie bună.

2. Dacă sunteți o companie (proprietar, marketing manager sau ăla care se ocupă de postările pe facebook) și vreți să faceți o campanie cu influenceri trebuie neapărat să cumpărați cartea ca să vă „luminați”  despre ce vor și cum funcționează influencerii ăștia. Știți că sunt o specie aparte și trebuie să învățați care sunt cei care contează cu adevărat pentru businessul vostru.

3. Dacă sunteți influenceri (sau așa credeți despre voi /asta vă doriți) trebuie să cumpărați cartea că să înțelegeți exact cum gândește un influencer adevărat și cum ar trebui să abordați relația cu clienții dacă aveți norocul ca cineva să vă caute pentru o campanie.

4. Dacă sunteți doar consumator de social media mai lăsați naibii postările cu pisici și pozele din Maldive și aflați de ce vă apar mereu în feed reclame cu influenceri ca să înțelegeți de ce v-ați dus să vă cumpărați acel produs pe care vi l-a recomandat unul dintre ei. S-ar putea să descoperiți că mulți dintre cei pe care-i considerați influenceri nu sunt deloc așa ci doar niște personaje (ca să mă exprim frumos) care au cumpărat mulți fani pentru a primi diferite produse moca cărora să le facă reclamă.

Sper să influențez și eu pe cineva să cumpere cartea

Am ratat pe cineva? Practic toți care sunt pe net ar trebui să cumpere cartea. :))  Lăsând gluma la o parte, eu vă recomand să cumpărați și să citiți această carte. Măcar și pentru felul în care scrie Cristian China-Birta. Cum, nu sunteți abonat la newsletterul lui? Aici nu aveți nicio scuză. Ratați o grămadă de informații interesante care vin într-un calup mare și după care îți poți face un program de timp liber care să-ți acopere lejer o săptămâna. Și când mă refer la program de timp liber mă refer strict la partea de newsletter care îți recomandă cărți, spectacole, meciuri, vernisaje, campanii sociale, etc. Ca să nu mai zic și despre celelalte informații valoroase. Hai că nu vă zic mai multe, vă las să vă înscrieți.

Zici că m-a plătit Chinezu să-i fac un articol în care să-l ridic în slăvi. De parcă avea nevoie. De fapt o să mă plătească în niște beri pentru că acest articol face parte dintr-o campanie de promovare a cărții lui. Campanie pe care o să o câștig și premiul primit (adică cartea) o să o fac cadou unui antreprenor care vrea să facă o campanie cu influenceri. Eu mi-am cumpărat cartea meu și abia aștept să vină.

Voi ce mai așteptați. Dacă o precomandati acum primiți și un autograf din partea lui. Vă mă las încă odată linkul ca să nu mai dați scroll să căutați: „Ce ne facem dom’le cu influencerii ăștia?”

Acum puteți să citiți și articolul meu despre personal branding și influenceri.

Revin, bineînțeles, și cu recenzia cărții.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: