fbpx
Mamaia la apus

Vacanță de vară la Mamaia 2018

Mamaia în 2018

M-am gândit mult dacă să vă scriu despre sezonul 2018 sau nu. Anul trecut am făcut un serial cu patronii, angajații, localnicii și turiștii. M-am hotărât să nu-l mai reiau și anul ăsta pentru că în principiu sunt încă valabile 🙂 Majoritatea prietenilor mei din zonă cam știu ce se întâmplă. Dar apoi m-am gândit că am prieteni în toată țara și în afara țării care, poate, ar vrea să citească o părere sinceră despre ce se întâmplă în Mamaia în anul 2018.

Trebuie să recunosc că povestesc odată din punctul de vedere al unui hotelier și apoi din punct de vedere al unui turist. Am încercat mai jos să fac un mix între cele două și m-am pus și în situația celui care vine în vacanță în Mamaia dar am prezentat și versiunea hotelierului din mine.

Începutul sezonului

Pe mine personal m-a prins foarte agitat cu deschiderea hotelului Nyota, o deschidere de care sunt tare mândru pentru că e un hotel nou nouț, fresh și foarte cozy. Ca de obicei, în Mamaia s-au deschis toate cluburile și pentru că eram în zona lor am putut să observ mai bine dinamica asta neobișnuită care se întâmplă în Mamaia Nord pentru 3 zile.

De fapt cu totul sunt vreo 7 pentru că nimeni nu mișcă nimic decât cu 4-5 zile înainte de deschidere. Nu am putut să înțeleg niciodată de ce hei-rup-ul ăsta pe ultima sută, bănuiesc că este legată de costuri (să nu aduci oamenii decât în ultimele zile ca să tragă de dimineața până seară și să nu-i plătești o perioadă mai lungă în care să facă lucrurile normal). Asta este valabil la toate cluburile din zonă, îmi pare rău că nu am făcut poză cu 7 zile înainte de 1 mai dar aș putea să vă dau una de acum pentru că sunt identice ?.

Sursa: Facebook Loft Mamaia; www.facebook.com/LoftByTheSea

În rest the usual story. Mașini scumpe, foarte mulți tineri, petreceri și concerte de club. Și noi, la Nyota, am făcut o petrecere mișto la piscină în prima seară care a introdus lumea în atmosfera de 1 mai și pe noi ne-a ajutat mult la imagine. O să mai facem. Din păcate în Mamaia, în afară de cluburi și ceva restaurante nu ai ce să faci de 1 mai.  Dacă plouă, e nasol rău.

Aici este o problemă mai veche a stațiunii care continuă și vara și despre care o să vă scriu mai încolo. La lucruri bune văd că vin din ce în ce mai mulți străini care apreciază petrecerile de la noi și Sunwaves-ul își face treaba foarte bine menținând Mamaia în topul preferințelor acestui tip de festival. (și pentru că e mult mai ieftin ca în alte locuri din Europa bineînțeles). Despre atmosfera din cluburi o să fac un articol separat pentru că vreau să vă povestesc strict despre cei care vin la cluburi și cum arată un weekend la club în Mamaia.

Vara 2018

Cum a fost vara 2018? Asta mă întreabă toată lumea care nu e din zonă atunci când ne întâlnim. Dacă îi întrebi pe hotelieri, majoritatea o să spună că a fost o vară foarte bună dar ei se referă strict la venituri (nu știu dacă și la profit, 😛 asta vor vedea acum la final de an). Eu o să vă spun cum am văzut vara 2018 tot din punct de vedere al hotelierului dar referindu-mă la turiști, nu la venituri (de care nu mă plâng nici eu anul asta).

În primul rând a fost o vară aglomerată, eu fiind mai în nordul stațiunii nu am resimțit acest lucru foarte tare dar m-am plimbat de multe ori prin zona cazinoului din Mamaia și pe faleză și într-adevăr a fost multă lume. Da, probabil că a contat foarte mult și acordarea voucherelor de vacanță însă deocamdată ele nu au adus decât un grad de ocupare mai mare al hotelurilor cu stele mai puține dar cu tip de clienți nu foarte cheltuitori. Sau mai bine zis cu clienți care cheltuie banii la tarabele de lângă faleză sau la supermarket decât să stea la un restaurant să servească un prânz sau cină. Deja știți celebra știre a Pro tv-ului cu ciorba de pe reșoul din cameră.

În schimb am început să observ o creștere, destul de timidă deocamdată, a ofertelor de one day trip în zonă (Deltă, Dobrogea, Constanța). Sper că zona asta de day trips să crească din ce în ce mai mult și mai repede și sunt dispus să-I “agasez” pe turiștii mei să plece în astfel de excursii care nu pot decât să ajute pe toată lumea. M-am săturat să-i văd în fiecare zi ducându-se până la plajă și înapoi și atunci când bate vântul mai tare sau plouă/picură să fie extrem de supărați și să-și anuleze vacanța sau să ceară mutarea ei.

Înțeleg vacanța de relaxare în care nu vrei să faci nimic. Eu nu fac parte din această categorie, dar atunci când stai peste 3, 4 nopți și poți, la prețul unei cine mai copioase, să faci o excursie de o zi în Dobrogea sau Deltă, ar trebui să încerci ca turist să descoperi și ce mai oferă această zonă pentru că vei avea surprize foarte plăcute. Oricum cheltui banii ăia pe bere și înghețată pe plajă.

Până să mă mut aici în Constanța nici eu nu știam prea multe despre zonă dar am descoperit că sunt atâtea locuri mișto de vizitat. Oricum și ăsta e un subiect la care voi reveni pentru că aș vrea sa văd agenții de turism care fac astfel de excursii și pentru constănțeni în afara sezonului.

Uite o descriere scurtă si cateva poze ale Cetații Enisala scrisă de ZigZag prin Romania care sa va incite atenția: https://zigzagprinromania.com/blog/cetatea-enisala

Cetatea Enisala
Sursa: Zig Zag prin Romania

Pun pariu că sunt foarte mulți care ar vrea să-și petreacă o sâmbătă/duminică la Enisala, Jurilovca sau Portița și să manace un borș de peste și o saramură. Bineînțeles că se pot duce și singuri, dacă au mașină, dar costurile în cazul unor excursii organizate sunt mult mai mici. Revenim la asta în curând.

În altă ordine de idei observ, și nu înțeleg de ce, un număr din ce în ce mai mare al turiștilor “nesimtiti” că nu știu cum să le zic altfel. Ești în vacanță, înțeleg, vrei să te relaxezi dar asta nu înseamnă că ai cumpărat toată strada sau hotelul sau restaurantul sau plaja. Mie se pare doar mie sau în ultimul timp a scăzut foarte mult gradul de civilizație al populației în general și modul de a te comporta în spațiu public?

Sau e strâns legat de bunul simț care nu mai este “predat” deloc nici în familie, nici la școală sau în altă parte. Văd foarte mulți aruncând pe jos gunoaie, vorbind foarte tare, ocupând toată strada cu grupul lor, nelăsând spații de trecere pe pista de biciclete, pe stradă, pe trotuar și multe altele. Asta se transmite și în comportamentul lor cu personalul de la hotel/restaurant/plajă și afectează calitatea serviciilor oferite.

Nu mai pot să-i ridic în slăvi pe turiști care sunt “stăpânii noștri”, vreau să văd lume educată și civilizată sau, dacă nu, amendată pentru lucrurile pe care le fac deranjând alte persoane. Și când mă refer la amendate nu mă gândesc la poliție neapărat ci la reacția oamenilor care ar trebui să fie mai fermă și să le atragă atenția celor care nu știu să se comporte. Dacă-i lăsăm așa nu o să învețe niciodată să se poarte. Ce să-i spun eu unui recepționer care spune “Buna dimineata” clienților care trec prin fața lui și primește răspuns de la 1 din 10 persoane. WTF? Hai că am divagat dar m-am aprins rău pe subiectul asta. Da, știu, nu este legat doar de turiști ci de toată lumea în general, văd asta every fucking day în Constanța dar numărul se dublează când ajung și turiști în stațiune.

Gunoaie pe plaja
Sursa: Digi 24

Să revenim la subiectul vara 2018. Nu vă mai zic foarte multe, una peste alta a fost bine, a plouat mai mult ca de obicei dar septembrie a prelungit sezonul mai ales din cauza tarifelor foarte bune și a vremii foarte favorabile.

Toată lumea are speranțe mari de la 2019 cu toate că predictibilitatea este foarte relativă datorită ciudatelor decizii politice și fiscale luate peste noapte și lipsei planurilor administrative pe termen mediu și lung.

Hai că am scris mult și nu v-am zis nimic. De fapt a fost o avanpremieră și aș vrea să-mi spuneți voi despre ce să vorbim mai accentuat.

Din concluziile articolului ies câteva teme de aprofundat pe viitor și aș vrea să-mi spuneți voi care sunt mai de interes:

• cum arată o zi la Mamaia în plină vară;
  • o zi în Dobrogea;
  • modalități de educare a comportamentului în spațiul public și mai ales ce putem să facem noi;
  • ce se mai întâmplă cu hotelurile/spațiile de cazare din Mamaia;

Aștept comentariile voastre și revin curând cu un nou articol.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.