fbpx
CRV-Hybrid

Honda CR-V Hybrid trece testul familiei

În acest articol am încercat să-mi imaginez dacă Honda CR-V Hybrid ar trece testul familiei mele. Pentru asta o să-l iau la un drive test imaginar prin viața mea de zi cu zi să vedem dacă face față.

CRV-Hybrid
Sursa: hondatrading.ro

Este vineri dimineață. Ne-am trezit destul de târziu și acum trebuie să ne grăbim să ieșim pe ușă. Eu trebuie să-l duc pe Sorin la gradi ca în fiecare dimineață. Aseară a stat (din nou) până târziu să ne jucăm și abia a vrut să se trezească. Acum plecăm repede spre mașină ca să nu întârziem. Când ne apropiem de mașină se înveselește. Știe că avem în teste o Honda CR-V Hybrid și abia așteaptă să meargă cu ea. Când am verificat ofertele Honda mi-a rămas gândul la acest CR-V Hybrid și am hotărât să-l iau în drive test pentru câteva zile.

Honda-CR-V-Hybrid
Sursa: hondatrading.ro

Ne suim în mașină, el se așează în scaunul lui și eu mă reped să apăs butonul de Start.

-Tatiiiii !!!

-Da, ce este?

-Ai uitat să-mi prinzi centura.

S-a obișnuit să-i pun centura de fiecare dată când mergem cu mașina și nu vrea să mai meargă fără. Mă dau repede jos, mă duc și îi așez centura și apoi plecăm. 

-Tatiiiii. Vreau să faci iar șmecheria aia pe care ai făcut-o și ieri.

Honda CR V Hybrid
Sursa: hondatrading.ro

Pornesc sistemul Honda SENSING, unul dintre cele mai avansate ansambluri de tehnologii de siguranță disponibile, capabil să frâneze în caz de coliziune, să prevină părăsirea accidentală a benzii și carosabilului și să mențină cruise control-ul, chiar și în condiții de oraș. Apoi plecăm către grădiniță. Când ajungem aproape de primul semafor mă strigă iar.

-Tatii, mi-a căzut mașinuța din mână. Poți să mi-o dai te rog.

Mă aplec să-i dau mașinuța cotrobăind cu o mână pe jos și cu ochii pe stradă. Mașina se duce puțin în dreapta. Imediat se activează sistemul de avertizare a părăsirii benzii și volanul se mișcă spre stânga puțin pentru a regla mașina. 

-Ai văzut că iar a făcut o șmecherie mașina?

-Da tati, am văzut. Dar trebuie să fiu atent la drum. Îți dau mașinuța când ajungem.

În fața mea era liber și ne apropiam de semafor. M-am uitat o secundă în spate să văd ce face piciu în scaun și mașina s-a oprit brusc. Cineva îmi tăiase calea și se băgase în fața mea ca să se încadreze pentru a face la stânga. Sistemul de frânare automat a detectat pericolul și a oprit mașina imediat evitând accidentul iminent.

-Ai văzut tati că mașina asta ne ajută când nu suntem atenți. Eu trebuie să fiu foarte atent pentru că este târziu și sunt mulți oameni care se grăbesc.

Am ajuns la gradi, am căutat un loc de parcare regulamentar, nu ca ceilalți părinți care blochează în fiecare dimineață o bandă de mers fix în fața grădiniței în loc să intre pe prima străduță și să parcheze regulamentar într-o parcare de bloc.

I-am promis, ca de fiecare dată că vin să-l iau primul la ora 13 mai ales că astăzi plecăm în excursie la munte cu mașina asta nouă. Am verificat împreună ce are de mâncare în ziua aia și l-am lăsat la joacă. Apoi am plecat și eu la serviciu.

În Mamaia este destul de liber. Mă hotărăsc să testez puțin toate sistemele mașinii. Sistemul de menținere a benzii îmi dă câte un mic impuls în volan când duc ușor mașina către stânga sau dreapta și menține banda chiar și în multele sensuri giratorii. Îmi recunoaște toate semnele de circulație și mă anunța ce viteză maximă trebuie să am și atunci când o depășesc. Chiar și avertizorul de unghi mort funcționează foarte bine. Abia aștept să ajung cu ea pe autostradă. 

logo-honda-romaniaSunt uimit de tehnologia Honda Hybrid. Mi-a explicat și tipul de la showroom-ul Honda Romania când m-am dus să o ridic despre această tehnologie nouă i-MMD Hybrid.

-i-MMD Hybrid inseamnă inteligent-Multi-Mode Drive. Este noul nostru motor hibrid cu trei moduri de funcționare: Motor Drive, Hybrid Drive și Electric Drive. Acesta este un sistem hibrid care combină un motor pe benzină, două motoare electrice și o baterie cu litiu-ion. În funcție de condițiile predominante, selectează și trece automat între cele trei moduri de conducere pentru a se asigura că performanța și eficiența optime sunt menținute în permanentă. Oferă un răspuns imediat al accelerației, este silențios și eficient-un hibrid pe care îl poți simți. Această tehnologie echipează toate modelele Honda noi.  

Motor Honda-CR-V-Hybrid
Sursa: hondatrading.ro

Îi dau dreptate în gând celui de la reprezentanță. Între timp ajung la birou. Senzorii de parcare și camera video pentru mers înapoi mă ajută să parchez mașina foarte aproape de bordură ca să fac loc unui tir mare care trebuia să lase ceva. 

S-a făcut ora 13. Mă grăbesc să merg la gradi să iau piticul. Mă așteaptă la ușă pregătit de plecare.

-Tati, azi nu ne mai jucăm în curtea grădiniței că vreau să plecăm în excursie, zice el.

Mergem acasă, luăm bagajul deja făcut și îl ducem la mașină. Ca de obicei, fac cel puțin 3 drumuri la mașină cu bagajul pregătit doar pentru un weekend la munte. Încape totul în portbagajul generos pe care îl deschid trecând piciorul pe sub bara din spate și îndesând bagaje utile și mai puțin utile.

În sfârșit plecăm la drum. Îmi conectez telefonul la sistemul Android Auto (dacă aveam Iphone îl conectam la Apple carPlay). Sorin începe din nou să se joace dând comenzi vocale pentru Google Assistent. Am setat și vocea lui când ne-am jucat într-o seară și acum îi cere lui Google să-i deschidă Youtube-ul. Îi spun că în mașină trebuie să fim atenți la condus și pornesc navigația care ne va duce până la munte pe cel mai scurt drum.

CRV-Hybrid-afisaj
Sursa: hondatrading.ro

Când intru pe autostradă încep să simt cum lucrează motoarele în funcție de cum accelerez. Când frânez mașina își încarcă bateriile. Frânarea regenerativă transformă energia pierdută din frânare în electricitate și o păstrează în baterie. Motorul electric este inversat astfel încât în loc să folosească electricitate pentru a roti roțile, acestea din urmă angrenează motorul pentru a crea electricitate. Acest lucru este afișat pe bord și știu mereu când bateria se reîncarcă.

Condusul e atât de plăcut când ai atâtea sisteme de siguranță și confort. Când ajungem aproape de Sinaia se face rece și începe să ningă. Pornesc atunci încălzirea în toate scaunele (da, la Honda CR-V Hybrid toate scaunele sunt încălzite) și toată lumea e fericită.

Pentru că ninge atât de frumos ne hotărâm să urcăm direct până sus la Cota 1400. Pe drum sistemul de tracțiune integrală (AWD) se activează automat. Acesta detectează automat când urc o pantă și transmite putere sporită pentru roțile din spate. Ajungem sus și facem niște poze foarte mișto cu zăpada. Abia aștept să vin la ski. 

Cota 1400 SinaiaPetrecem la munte două zile foarte relaxante. Tot la fel de relaxant este și drumul înapoi când esti ajutat de tehnologia Honda Hybrid.

Luni dimineață, înainte să duc mașina înapoi îl duc pe Sorin la gradi.

-Tatii, nu vreau să duci mașina înapoi. Îmi place mult.

Îi promit că o strâng multe bilete (banii pentru el sunt bilete) și că o să ne luăm și noi una. Deocamdată am făcut un test și totul a fost la superlativ.

Îl întreb dacă a trecut testul.

-Da tati, Honda CR-V Hybrid trece testul familiei noastre.

*Acest articol a fost scris pentru competiția #SuperBlog2019, unde sunt înscris pentru prima dată în această toamnă. Testul a fost doar imaginar dar vreau neapărat să-l fac și cu o mașină din reprezentanță.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: