fbpx
Vacanta de vara

Trecutul și prezentul vacanței de vară

Este cineva care nu pleacă în vacanța de vară? În afară de mine, bineînteles, pentru că eu din cauza jobului nu am mai fost în vacanța de vară de vreo 17-18 ani. Da, știu, este frustrant, mai ales pentru familie dar am făcut acest compromis când am hotărât că turismul de litoral este full time jobul meu. Pot să plec însă în vacanță în septembrie când majoritatea destinațiilor de vacanță sunt încă foarte active. Oricum, pentru vacanțele mele eu caut întotdeauna Oferte Early Booking pentru că îmi place să-mi aranjez din timp vacanțele la un preț foarte bun.

Sursa: Unsplash

Dar nu despre asta vreau să vă vorbesc acum ci despre o întâmplare de la plajă. Într-o zi, la mic dejun, m-am întâlnit cu un vechi prieten de familie care a venit în vacanță la hotelul unde lucrez. Am depănat multe amintiri despre vacanțele de vară pe care le petreceam (eu ca un puști de 5-6 ani și el împreună cu părinții mei) în anii 80. După muncă, m-am hotărât să mă duc puțin pe plajă să stau la bar și să mă relaxez. Am ajuns la barul de la plajă, m-am așezat la o masă și mi-am luat un suc. După 10 minute de relaxare am închis puțin ochii și când i-am deschis eram cu totul și cu totul în alt loc. Era tot pe plajă, tot la un bar dar nu îmi dădeam seama unde. Ceva îmi era însă foarte cunoscut. Mi-am dat seama că am mai fost în acel loc și imediat m-a izbit. Eram în Olimp, pe plajă, în locul în care îmi făceam vacanța când eram copil. Numai că eram eu cel de acum, cu telefon și cu haine de plajă din zilele noastre și aveam o bere la halbă în față. Totul arăta exact cum îmi aduceam eu aminte. Mesele și scaunele din fier/tablă, plaja plină de cearceafuri, fără șezlonguri. Și foarte, foarte, foarte multă lume.

cap aurora anii 80Da, era august și toată lumea era în vacanță la mare. Este foarte interesant pentru mine să observ, cu ochii din 2020 cum arată vacanța de vară și cum se comportau cei din acele vremuri. Nu durează mult și se apropie de mine doi domni cu coifuri în cap făcute din ziare și mă întreabă dacă pot să se așeze. Încearcă să zică asta în engleză pentru că păream clar un străin pentru ei. Le spun să ia loc și par foarte mirați că vorbesc românește. Când le spun că eu de fapt trăiesc în 2020 dar acum am aterizat cumva înapoi în timp încearcă să se retragă. Îi conving că nu vreau decât să stăm de vorbă și le comand o bere. Cumva comandatul berii are efect și se așează lângă mine. Probabil mă credeau puțin nebun.

Și începe cu ei o conversație foarte interesantă despre trecutul și prezentul vacanței de vară. Îmi spun că sunt din Brașov și lucrează la o fabrică acolo. Au venit prin sindicat care le-a rezervat vacanța la începutul anului și vin acolo de 15 ani neîntrerupt. Au avut doar opțiunea de a alege stațiunea, de restul s-a ocupat sindicatul (hotel, tip cameră și mese). Sunt foarte mulțumiți de condiții, de masă și de entertainmentul care exista atunci (teatrul de vară, filme în aer liber, concerte trupe rock).

Christian Tour print screen
Sursa: print screen de pe christiantour.ro

Hai să vă zic și cum sunt vacanțele în 2020, plusez eu. În primul rând, putem alege să mergem în vacanță oriunde în lumea asta, unde ne permitem, în funcție de bugetul fiecăruia. Știu că pentru voi asta este mai greu dar o să încerc să vă explic ca să înțelegeți cât mai bine. Și știți cum facem asta? De pe acest telefon și le arăt telefonul meu. Bineînțeles că s-au uitat foarte lung la mine. A trebuit apoi să le explic puțin despre internet și telefon mobil.

Ați vrea să vă spun cum ne rezervăm noi vacanțele? Bineînțeles că au fost foarte curioși să afle cum. În primul rând trebuie să știți că noi putem căuta și vedea toate hotelurile înainte să ajungem acolo. Astfel, știm exact unde mergem și putem vedea toate facilitățile și serviciile.

Ha, ha. Mi-au replicat că și ei știu cum arată hotelul dacă vin la același de 15 ani și nu s-a schimbat nimic. Le dau dreptate-ish.

Early Booking Christian Tour
Sursa: print screen de pe christiantour.ro

Noi, continui eu, dacă căutăm din timp, cu 8-9 luni înainte, putem găsi oferte foarte bune. De exemplu, dacă căutăm ofertele de Early Booking în luna decembrie pentru vara viitoare avem șanse să găsim oferte cu până la 50% reduse față de prețurile normale. În funcție de cum vrem să plătim putem primi beneficii suplimentare. Putem să plătim în mai multe rate, dăm doar un avans și apoi restul îl împărțim. Sau putem plăti direct cu cardul suma integrală și primim un discount suplimentar. Putem chiar să ne facem un credit să plătim vacanța.

De obicei, pentru destinațiile populare transportul este inclus în prețul pachetului și de obicei se face cu charter direct la destinație. Cam cum vin acum aici englezii și nordicii. Aterizează pe aeroport, vin autocarele și îi duc pe fiecare la hotelul lui. Aha, acum înțeleg mai bine și ei. Putem însă să alegem să mergem și cu mașina personală. Durează mai mult și este puțin mai obositor dar astfel putem să mai facem o oprire pe drum să vedem și altceva.

De exemplu, dacă vrem să mergem în vacanță în Antalya, intrăm pe website și căutăm toate variantele de cazare acolo. Dacă alegem varianta cu mașina putem să ne oprim câte o seară la Istanbul și la plecare și la întoarcere.

All inclusive buffetSunt mai multe tipuri de vacanță pe care le putem alege. Putem alege de la cazare cu mic dejun până la ultra all inclusive. Adică cum aveți voi acum 3 mese pe zi asigurate numai că ei au bufet cu foarte multă mâncare și poți alege orice și oricât. La asta se mai adaugă și băutura alcoolica și răcoritoare și multe gustări de-a lungul zilei. Practic nu plătiți nimic pe toată durata sejurului dacă stați doar la hotel și pe plaja acestuia. Toate langosile, înghețata și berea pe care le consumați voi într-o zi la plajă ei le au incluse în pachet. Oau, adică putem mânca oricât, mă întreabă ei. Da, sigur că da și de mai multe ori. Se pare că au ținut minte asta până în zilele noastre 🙂 .

Puteți alege însă să faceți mai multe excursii sau să mergeți la seri tematice. Cum îi duc acum pe străinii de pe litoralul nostru într-o excursie de o zi în Deltă sau la Nunta Zamfirei la Neptun la cina românească. Aha, acum înțeleg și ei mai bine când le explic așa.

Hai să vedem dacă ați ținut minte ceva din tot ce v-am spus. Mai dau o bere dacă îmi spuneți.

Antalya
Sursa: christiantour.ro

Unul dintre ei, mai curajos începe să-mi spună. În primul rând putem căuta orice destinație vrem noi, să vedem hotelurile și facilitățile, apoi este bine să alegem ofertele Early Booking pentru că primim reduceri foarte mari. Putem plăti în mai multe moduri (cash, online cu cardul sau în mai multe rate). Avem inclus în pachetele de cazare și transportul până la hotel (charter + autocar). Putem alege tipul de masă all inclusive sau ultra all inclusive unde avem toate mesele incluse cu multe tipuri de mâncare, băutură la discreție și multe gustări la piscină și la plajă. Sau putem să mergem cu mașina, să luăm cazare cu mic dejun și să facem multe excursii interesante.

Bravo, dau mai multe beri. Problema a fost că am vrut să le plătesc și nu aveam decât aplicația de plată din telefon. Mi-au zis că plătesc ei pentru că le-a plăcut povestea mea.

Vacanta de varaÎn final, deși le spusesem exact cum ne rezervăm noi vacanțele și am făcut o comparație între trecutul și prezentul vacanței de vară ei au crezut că le spun o poveste frumoasă inventată de mine. După ce au plecat, mi-am terminat berea și am închis puțin ochii. Când i-am deschis eram înapoi în Mamaia Nord, pe plajă.

Acum stau și mă gândesc câte avantaje avem noi acum față de cei din acea perioadă de a merge în vacanță, chiar și pe litoralul nostru. În funcție de bugetul fiecăruia putem alege online din foarte multele variante de cazare și tipuri de masă. Și nu în ultimul rând puteți beneficia de reduceri foarte mari dacă faceți rezervarea din timp.

*Acest articol a fost scris pentru competiția #SuperBlog2019, unde sunt înscris pentru prima dată în această toamnă. Deși celor de acum 40 de ani li s-ar fi părut SF să poată să-și facă rezervări de vacanță așa cum le-am povestit eu noi avem norocul să putem rezerva și plăti o vacanță de pe telefon având toate informațiile la îndemână. Intrați la Christian Tour pe website să vă convingeți.

Comenteaza

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.